Business Connected                             De Jonge Turken

De Jonge Turken is een netwerkclub voor commercieel managers uit de levensmiddelenbranche (FMCG). Deze groep bestaat sinds januari 1996 en telt ongeveer 100 leden. Zowel retailers als leveranciers zijn aangesloten. Voorop staat verbinden en inspireren in een informele sfeer.

  • Werkzaam aan fabrikant- of retailzijde
  • Binnen foodretail of foodservice
  • Een bredere interesse hebben dan alleen je vakgebied
  • in principe commercieel eindverantwoordelijk voor leverancierszijde, unit verantwoordelijk aan retailzijde
  • Minimaal 12 jaar ervaring in FMCG

Wat wij doen

De Jonge Turken komt vijf keer per jaar bij elkaar: vier bijeenkomsten en één tweedaagse studiereis inclusief overnachting. Iedere bijeenkomst is uniek en wordt ingevuld naar behoefte en actualiteit. Een educatief gedeelte in de vorm van een presentatie, workshop of training is een vast ingrediënt alsook een eetmoment.

WAAR KOMT DE NAAM ‘DE JONGE TURKEN’ VANDAAN?

Begin vorige eeuw zorgde een groep jonge legerofficieren, ‘De Jonge Turken’,  voor een omwenteling in de Turkse samenleving. Hun frisse denkbeelden deden de gevestigde orde op haar grondvesten trillen en leidden tot een breuk met het traditionele denken en doen. En uiteindelijk tot het ontstaan van een modern Turkije uit het oude Ottomaanse Rijk. Nu, bijna 25 jaar later, doet de club haar naam nog steeds eer aan.

Lidmaatschap

PERSOONSGEBONDEN BEDRIJFSLIDMAATSCHAP

Het lidmaatschap van De Jonge Turken is een bedrijfslidmaatschap. Er geldt een maximum aantal leden per bedrijf. Om kwaliteit en continuïteit van de club te borgen, is een lidmaatschap persoonsgebonden en dus niet (tijdelijk) overdraagbaar.

Duur en Opzegtermijn  

Het lidmaatschap van De Jonge Turken geldt per kalenderjaar maar kan ieder moment ingaan. Wanneer je later instroomt, wordt het lidmaatschapsgeld aangepast. Het lidmaatschap wordt automatisch verlengd, tenzij het vóór 1 december per mail wordt opgezegd.

Vertrouwelijkheid
 

Ieder lid heeft via de BC Community app kennis genomen van de gedragscode en houdt zich aan de regels die hierin zijn omschreven.

Wie ben jij

Je bent commercieel eindverantwoordelijk bij een fabrikant (leverancier) of retailer en geeft leiding aan minimaal 5 personen. Je hebt minimaal 12 jaar werkervaring en je bent pro-actief en open. Voorbeelden van functies van onze leden zijn: commercieel directeur, account director, unitmanager of inkoopmanager.

Lid worden

Pas jij in bovenstaand profiel? Dan nodigen we je uit om je aan te melden. Voordat je je aanmeldt, is het belangrijk om te weten dat het niveau van het programma en het ledenbestand wordt bewaakt door de Raad van Advies, die elk lid zorgvuldig balloteert. Heb je vragen over de ballotage? Neem dan contact met ons op, wij beantwoorden je vragen graag.

RAAD VAN ADVIES

  • Gert Han Boersma, head of category management dry foods, Makro
  • Mark Hanemaaijer, director out-of-home & field sales NL, Unilever
  • Leonie Kortleve, commercieel directeur, Riedel
  • Bob Rog, managing director Kraft Heinz Company
  • Kees Rusius, VP merchandising & sourcing, Ahold Delhaize
  • Chantal Wouters, associate director retail, national & key accounts, Coca-Cola
  • Stijn van der Burght, manager inkoopcluster food, Superunie
  • Arnaud Wynia, partner DrinkM
  • Peggy van Est, directeur, Business Connected